بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو
برگشت به فهرست مقالات

کمربند ایمنی چگونه کار می کنند و چه انواعی دارد

 همه چیز را که باید در مورد کمربند ایمنی بدانید به خودتان ببندید

 

کانگوروها ، هیوجکمن و کمربند ایمنی همه چه ویژگی مشترکی دارند؟ همه آنها صادرات استرالیا هستند ... حداقل به نوعی، استرالیا اولین جایی در جهان بود که قوانین اجباری شدن کمربند ایمنی را در همه وسایل نقلیه مسافری در دهه 1970 پس از مطالعات متعدد ثابت کرد که آنها باعث کاهش جراحات و مرگ و میر در تصادفات جاده ای شد. ایالات متحده در دهه 1980 این کار را دنبال کرد و بقیه جهان به سرعت درگیر شدند.

 

امروزه پیدا کردن خودرویی بدون کمربند یک تجربه بسیار عجیب است. وقتی که بچه بودم پدر یکی از دوستانم مرا برای چرخش در استون مارتین کلاسیک می برد ، به خاطر می آورم که حافظه ماهیچه ای باعث شد تا به صندلی دست پیدا کنم و شوکه شدم ، چون چیزی جز روکش چرم پیدا نکردم.

 

کمربند ایمنی برای خودروها دلیل خوبی دارد و قانون در مورد آنها به دلایلی وجود دارد. با این حال ، تنها یک نوع کمربند ایمنی وجود ندارد ، و در اینجا ما می خواهیم اطلاعات مورد نیاز در مورد انواع مختلف کمربند ایمنی ، عملکرد آنها و قوانین مربوط به آنها را به شما ارائه دهیم. بیایید شروع کنیم!

 

 

کمربند ایمنی برای چیست؟

 

هدف اولیه و نسبتاً واضح کمربندهای ایمنی این است که در صورت تصادف یا تصادف در جاده یا خارج از آن ، احتمال جراحت یا مرگ مسافران کاهش یابد. کمربند ایمنی با وجود هرگونه توقف ناگهانی یا تغییر در حرکت ، مسافران را تا حد ممکن ثابت نگه می دارد. وقتی خودرویی به چیزی برخورد می کند ، حرکت رو به جلو خود را از دست می دهد. با این حال ، هر کسی که در ماشین است با همان سرعت در حال حرکت است و حرکت رو به جلو خود را در تصادف از دست نخواهد داد. این همان جایی است که کمربند ایمنی وارد می شود. استفاده صحیح از کمربند ایمنی شما را در جای خود نگه می دارد به طوری که احتمال اینکه به داشبورد ، چرخ یا صندلی جلوی خود برخورد کنید کمتر است.

 

اگر کمربند ایمنی به درستی بسته شود ، نیروی متوقف کننده را روی بدن فردی که کمربند می بندد ، به ویژه لگن و قفسه سینه ، پخش می کند. این دو ناحیه از بدن محکمتر و پایدارتر از سایر قسمتها هستند ، بنابراین با هدایت نیرو به آنجا ، کمربند تأثیر تصادف بر بدن را به حداقل می رساند. پارچه توری کمربند ایمنی محکم اما انعطاف پذیر است و این امر باعث می شود هنگام کار صحیح ، حرکت کمی انجام شود ، مجدداً آسیب یا ضربه را به حداقل برساند. هرچند باید محکم جا بیفتد.

برای مثال در این مورد ، بی قید بودن در پشت خودرو هنگام تصادف با سرعت 30 مایل در ساعت به این معنی است که نیروی برخورد با صندلی جلو بین 30 تا 60 برابر وزن بدن شما خواهد بود. این نیروی زیادی است!

با وجود اینکه ممکن است راننده ای مطمئن باشید ، هیچ تضمینی وجود ندارد که سایر رانندگان بی پروا ، معمولی یا پرخاشگر از علائم خیابان و قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنند. ممکن است تصادف نباشد ، اما قطع شدن ناگهانی توسط شخصی یا راننده دیگری در عدم تعیین حق تقدم می تواند شما را مجبور به توقف ناگهانی یا اضطراری کند. در این موارد ، کمربند ایمنی شما را از آسیب های سر و گردن محافظت می کند.

کمربندهای ایمنی همچنین موقعیت رانندگی پایداری را ارائه می دهند. این امر باعث می شود هنگام پیچیدن به سختی حرکت نکنید و به شما در تمرکز بر رانندگی ایمن کمک می کند و خطر تاری دید را کاهش می دهد. بنابراین راننده ای که کمربند ایمنی می پوشد معمولاً در هنگام کنترل ناگهانی مانور اجباری ، فشار آوردن شدید ترمز و یا واکنش به سناریوها یا موانع دشوار دیگر در جاده ، کنترل بهتری روی چرخ دارد.

با در نظر گرفتن همه این موارد ، در نهایت کمربند ایمنی می تواند در هزینه شما نیز صرفه جویی کند. اگر با وجود این که می دانید می تواند شما را ایمن نگه دارد ، هنوز باید متقاعد شوید که لباس بپوشید ، حداقل به هزینه های فوریت های پزشکی ، از دست دادن ساعات کار در صورت صدمه دیدن و هزینه درمان معلولان به دلیل حوادث فکر کنید. این نباید دلیل اصلی شما برای پوشیدن آن باشد ، اما مطمئناً درست است که آسیب دیدگی برای شما هزینه دارد.

 

 

قانون چه میگوید؟

 

گاهی اوقات مردم از اینکه کمربند ایمنی ناراحت کننده است ، بیش از حد محکم هستند ، یا نیازی به بستن آن ندارند ، شکایت می کنند ، زیرا آنها فقط به مغازه ها می آیند یا به سمت یکی از دوستان خود در جاده می روند. متأسفانه ، قانون موافق نیست و قوانین سختی برای کمربند ایمنی وجود دارد ، اگرچه برخی استثنائات کلیدی در قوانین کمربند ایمنی در انگلستان وجود دارد.

 

 

بر اساس قانون ، اگر صندلی وسیله نقلیه ای که در آن نشسته اید کمربند ایمنی دارد ، باید آن را ببندید. به طور مشابه ، فقط یک نفر می تواند از یک کمربند ایمنی در یک زمان استفاده کند. این امر در مورد صندلی های جلو و عقب خودرو صدق می کند. عدم رعایت این قانون می تواند جریمه ای تا سقف 500 پوند را در پی داشته باشد.

 

در بیشتر موارد ، هنگام بارداری نیز باید کمربند ایمنی ببندید. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که پزشک معافیتی به شما می دهد ، اما به طور کلی شما باید همیشه از آن استفاده کنید.

بستن کمربند ایمنی هنگام معلولیت نیز طبق قانون الزامی است. باز هم ، ممکن است معاف باشید ، اما این معافیت باید برای پزشک شما باشد. همچنین ممکن است مجبور شوید وسیله نقلیه خود را طوری تطبیق دهید که این امر امکان پذیر باشد.

برخی از خودروهای قدیمی کمربند ایمنی ندارند (خودروی کلاسیکی که قبلاً به آن اشاره کردم). در این نوع وسایل نقلیه که کمربند ایمنی وجود ندارد ، نمی توانید کودکان زیر 3 سال را حمل کنید. مسافران کودک بالای 3 سال در طول سفر باید در صندلی های عقب بنشینند.

 

کمربند ایمنی مخصوص کودکان

 

همچنین برای همه کودکانی که با شما در اتومبیل سفر می کنند ، صرف نظر از سن ، قوانینی وجود دارد.

کودکان زیر 13 یا 135 سانتیمتر باید در صندلی ماشین کودک متناسب با قد یا وزن آنها بنشینند.

اگر بیش از 135 سانتی متر یا 13 سال سن دارند ، باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.


اگر این اتفاق نیفتد ، راننده ماشین همان جریمه ای را می گیرد که انگار کمربند ایمنی نبسته است.

 

 

 

شرایطی که نیازی به بستن کمربند نیست

 

موارد خاصی وجود دارد که نیازی به بستن کمربند ایمنی در خودرو نیست:

 

    • اگر در حال حرکت به عقب هستید ، اجازه دارید کمربند ایمنی خود را بردارید تا دید بهتری داشته باشید و راحت تر بتوانید در صندلی بچرخید.

 

 

 

 

 

    • اگر مربی رانندگی هستید که به یک زبان آموز درس می دهید ، می توانید کمربند ایمنی خود را بردارید تا به وضوح محل رانندگی خودرو را ببینید.

 

    • اگر در حال رانندگی وسیله نقلیه برای خدمات اضطراری هستید ، همچنین از نیاز به بستن کمربند ایمنی معاف هستید ، اگرچه البته بسیار توصیه می شود!

 

    • اگر در حال بررسی نقص مکانیکی به عنوان مسافر در یک وسیله نقلیه تجاری هستید ، همچنین موظف به بستن کمربند ایمنی نیستید ، درست مانند این که هنگام حمل و نقل در حال رانندگی با وسیله نقلیه هستید ، اگر فاصله بین توقف ها بیش از 50 متر نباشد.

 

    • اگر راننده تاکسی مجاز و پر سابقه ای هستید، در حال حاضر هیچ حکمی مبنی بر این که آیا این مورد در خصوص رانندگانبا سابقه  صدق می کند وجود ندارد.

معافیت پزشکی از بستن کمربند ایمنی

با توجه به اینکه شما مجوز پزشک خود را دارید ، مجموعه ای از دلایل پزشکی نیز وجود دارد که ممکن است مجبور نباشید از کمربند ایمنی استفاده کنید.

پزشکان می توانند "گواهی معافیت از پوشیدن کمربند ایمنی اجباری" را صادر کنند و شما باید هنگام رانندگی آن را در خودرو خود نگه دارید. اگر از رانندگی بدون کمربند جلوگیری کردید ، پلیس از شما درخواست می کند تا در صورت عدم وجود کمربند ایمنی ، بیمه گر خودرو را مطلع کنید.

 

 

 

انواع مختلف کمربند ایمنی

 

 

- کمربند ایمنی معمولی دارای نوار پارچه ای است که دور راننده یا سرنشین بسته می شود. به یک جمع کننده وصل است. طراحی جمع کننده با قرقره ای است که پارچه به دور آن می پیچد. هنگامی که کاربر کمربند را می کشد ، قرقره در جهت عقربه های ساعت می چرخد ​​و اجازه می دهد پارچه بیشتر به بیرون منتقل شود. وقتی کمربند ایمنی آزاد می شود ، کمربند روی قرقره می چرخد. این عمل برگشت به دلیل وجود فنری است که نیروی چرخشی را برای قرقره توری فراهم می کند.

کشنده همچنین دارای مکانیزم کمربند ایمنی است که در صورت توقف ناگهانی کمربند در محل خود بسته می شود ، که باعث می شود کمربند ایمنی محکم به دور سرنشین محکم شود. این امر هرگونه حرکت ناخواسته را متوقف می کند. چند نوع کمربند ایمنی اصلی وجود دارد که می توان خودروها را با آنها نصب کرد.

 

 

 

کمربند ایمنی 2 نقطه ای که کمربند دور نیز نامیده می شود ، مستقیماً از طریق نوار کاربر عبور می کند تا با مکانیزم کمانش متصل شود و هیچ مهار شانه ای ندارد. ما اغلب اینها را در اتوبوس ها یا صندلی وسط خودروها می بینیم ، اما در غیر این صورت آنها بسیار غیر معمول هستند زیرا ایمنی و پشتیبانی سایر انواع کمربندها را ارائه نمی دهند.

 

- کمربند ایمنی 3 نقطه ای یک قدم بالاتر از این فاصله است و دارای یک بند است که از روی شانه کاربر عبور می کند و سپس از دامان او عبور می کند. این پشتیبانی بیشتری از بدن و فضای بیشتری برای پخش شدن فشار در هنگام برخورد ارائه می دهد. این کمربندها نیروی ضربه را در قفسه سینه ، لگن و شانه ها توزیع می کنند و خطر آسیب دیدگی کاربران را در تصادف کاهش می دهند. این طراحی از آسیب بیشتر از کمربند دور جلوگیری می کند ، بنابراین کمربند 3 نقطه ای است که عمدتا توسط سازندگان خودرو نصب شده است.

 

- همچنین یک کمربند ایمنی 4 نقطه ای وجود دارد که به جای یک بند دو شانه دارد. این کمربند به سبک سفارشی به عنوان کمربند ایمنی ماشین مسابقه نیز شناخته می شود. آنها شبیه مواردی هستند که در صندلی ماشین کودک یافت می شوند. تفاوت بین آنها این است که صندلی ماشین دارای یک بند است که بین پاها قرار می گیرد. کمربند ایمنی ماشین مسابقه اینطور نیست.

 

وقتی پای حیوانات به میان می آید ، کمربند ایمنی برای سگ ها وجود ندارد ، اما باید آنها را نیز با استفاده از مهار مناسب بست یا در جعبه سگ بست. این امر در مورد سایر حیوانات خانگی نیز صادق است

 

نظرات
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید بستن فرم نظرات