بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو
برگشت به فهرست مقالات

چاله ها و دست اندازها چه آسیب هایی می توانند وارد کنند؟

این یک واقعیت ثابت شده است که چاله ها می توانند به ماشین شما آسیب برسانند - حتی اگر به موقع عکس العمل نشان دهید تا بخشی از آنها جلوگیری کنید. اگرچه برخی از آسیب ها بلافاصله قابل مشاهده است ، ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه شوید که ماشین شما مانند گذشته کار نمی کند.

به طور کلی ، دو عامل وجود دارد که به طور مستقیم بر نوع و شدت آسیب وارد شده توسط چاله ها به ماشین شما تأثیر می گذارد:

  • سرعتی که به گودال برخورد کرده اید ؛
  • عمق گودال.

بنابراین ، واقعاً چه نوع خسارتی می تواند ایجاد کند؟ در صورت برخورد به گودال چه باید کرد؟

چاله ها چه آسیب هایی می توانند وارد کنند؟

لاستیک

وقتی صحبت از چاله می شود ، لاستیک های شما آسیب پذیرترین قسمت ماشین شما هستند. مشکلات رایج ناشی از چاله ها شامل برآمدگی های دیواره جانبی ، جدا شدن آج یا سوراخ شدن است. همچنین ممکن است در اثر از بین رفتن تراز بودن آنها توسط چاله ، یا آسیب دیدن رینگ های شما به دلیل وجود یک گودال بزرگ یا عمیق ، ساییدگی ناهموار در لاستیک های خود احساس کنید.

چاله چطور باعث این آسیب می شود؟

برآمدگی دیواره کناری زمانی اتفاق می افتد که لاستیک شما به گودالی برخورد کرده و در اثر برخورد ، لایه باریک (به طور معمول) لاستیک لاستیک را از دیواره بغل لاستیک جدا کرده و باعث می شود هوا به لاشه (یا بدنه) لاستیک نفوذ کند. این باعث ایجاد حبابی در دیواره کناری می شود که هر لحظه می تواند منفجر شود. به طور مشابه ، جدا شدن آج زمانی اتفاق می افتد که وقتی لبه لبه سخت گودال را می برید ، لاستیک را برش می دهید و لاستیک را خرد می کنید. و از آنجا که رینگ های اکثر اتومبیل های مدرن آلومینیومی هستند ، اگر به یک چاله عمیق رانندگی کنید به راحتی دندانه دار می شوند.

اگر متوجه آسیب دیدگی لاستیک های خود شدید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر ساییدگی ناهموار لاستیک های خود را مشاهده کردید ، بهتر است که شرایط را زیر نظر داشته باشید. با این حال ، اگر آسیب دیگری به لاستیک های خود مشاهده کردید ، توصیه می شود که لاستیک های خود را هرچه زودتر عوض کنید.

اگر رینگ های شما دندانه دار است ، سعی کنید آنها را زودتر و دیرتر تعویض کنید. رینگ دندانه دار منجر به مهر و موم ضعیف بین رینگ و تایر می شود که می تواند منجر به نشت هوا و پهن شدن لاستیک شود.

چگونه می توانید از خرابی لاستیک های خود جلوگیری کنید؟

جدا از جلوگیری کامل از چاله ها ، ساده ترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن گودال ها ، اطمینان از باد شدن صحیح لاستیک ها است.

چرخ ها

چرخ های شما همچنین در معرض آسیب از چاله ها هستند. گودال ها می توانند باعث خم شدن ، تراشه و ترک چرخ شما شوند ، این امر باعث می شود چرخ شما به صورت لاستیک مهر و موم نشود. علاوه بر این ، یک چرخ خم هموار نمی چرخد. شایان ذکر است که تراشه های موجود در چرخ شما همیشه به راحتی قابل تشخیص نیستند ، زیرا می توانند بسیار کوچک باشند ، در یکی از پره ها قرار بگیرند یا در گرد و غبار ترمز و لکه های جاده پوشانده شوند.

یکی دیگر از مشکلات احتمالی چرخ مربوط به هم ترازی چرخ است. برخورد به لبه سخت گودال می تواند سیستم فرمان شما را شیشه ای کند و باعث عدم انطباق چرخ های شما شود . این آسیب را فقط وقتی می بینید که ماشین شما به یک طرف یا آن طرف بکشد یا فرمان مانند گذشته پاسخگو نباشد.

در صورت مشاهده صدمه به چرخ های خود چه باید بکنید؟

چرخ های ترک خورده یا تراشه دار احتمالاً مسئله اساسی هستند ، بنابراین بهتر است کاملاً جایگزین آنها شوید. چرخ های خم شده گاهی اوقات قابل تعمیر هستند. اگر گمان می کنید چرخ های شما نامناسب هستند ، به دلایل ایمنی بررسی و اصلاح سریع آنها مهم است.

فرمان و سیستم تعلیق

سیستم تعلیق شما ناهمواری های جاده را صاف می کند ، بنابراین آنها را احساس نمی کنید. با این حال ، برخورد ناگهانی با چاله می تواند به سیستم تعلیق شما ضربه بزند و مشکلات مختلفی ایجاد کند. علائم وجود مشکلی در سیستم تعلیق شما عبارتند از: کشیدن ماشین شما در یک جهت. دست زدن به احساس سستی ؛ ساییدگی ناهموار تایر؛ یا ارتعاشات و صداهای غیرمعمول.

چاله چطور باعث این آسیب می شود؟

هنگامی که نیروی اولیه برخورد با گودال از طریق لاستیک های شما به اجزای سیستم فرمان و سیستم تعلیق شما وارد می شود (به عنوان مثال کمک فنرها ، فنرها ، انتهای میله های کراوات ، بازوهای کنترل و غیره) ، گودال ها آسیب می رسانند. تکان های مکرر ناشی از چاله ها می تواند سرعت فرسودگی سیستم فرمان و سیستم تعلیق شما را تسریع کند.

اگر متوجه آسیب دیدگی در فرمان و سیستم تعلیق خود شدید چه باید بکنید؟

با تعویض قسمت فرسوده یا آسیب دیده می توان بیشتر مشکلات فرمان و سیستم تعلیق را برطرف کرد. از آنجا که آسیب رسیدن به سیستم فرمان و سیستم تعلیق شما می تواند ایمنی شما را به خطر بیندازد ، توصیه می شود سریع این مورد را بررسی کنید.

زیر بار ، بدن و اگزوز

اتومبیل هایی که دارای ارتفاع سواری کمی هستند از هندلینگ بهتری برخوردار هستند ، اما در اثر فرورفتگی نیز احتمال آسیب دیدن آنها بیشتر است. آسیب های آرایشی ناشی از گودال ها شامل خراش روی سپرهای آویزان کم یا دامن های کناری است. خسارت جدی تر شامل خراش های موجود در زیر واگن شما است که باعث زنگ زدگی و نشت یا سوراخ در لوله های اگزوز ، صدا خفه کن یا مبدل کاتالیزوری می شود. اگر به لوله های اگزوز خود آسیب برسانید ، سر و صدای زیادی ایجاد می شود و احتمالاً از بین می رود. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که اگزوز شما آلودگی های مضر را از بین ببرد ، از جمله احتمالاً نشت گازهای خروجی در کابین ، که به طور بالقوه برای سلامتی شما جدی است.

در صورت مشاهده صدمه به قسمت زیرین ، بدنه و اگزوز خود چه باید بکنید؟

اگر در اگزوز خود مشکلی مشاهده کردید ، توصیه می شود به دلیل خطرات زیست محیطی و سلامتی ، آن را سریعاً برطرف کنید. همچنین نشتی ناشی از زیربند شما باید بررسی و ترمیم شود. با این حال ، هیچ عجله ای برای ترمیم آسیب های آرایشی و بهداشتی که به ضربه گیرها و دامن های جانبی وارد شده است وجود ندارد.


جهت مشاهده مشخصات، قیمت و خرید قطعات جلوبندی اصلی شرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران - لاهیجان ، بر روی لینک داده شده کلیک نمائید.

نظرات
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید بستن فرم نظرات