بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو
برگشت به فهرست مقالات

هفت دلیل برای بازدید خودرو توسط تعمیرکار حرفه‌ای

در حالی که انجام برخی از تعمیرات اتومبیل به راحتی توسط خودتان انجام می شود ، بعضی از کارها یا بسیار پیچیده هستند و یا به ابزار خاصی نیاز دارند و یا انجام آنها دشوار ، وقت گیر و حتی در برخی موارد خطرناک است. در این صورت بازدید خودرو توسط مکانیک باتجربه ضروری است. در اینجا هفت علامت هشدار تشریح شده است که در صورت مشاهده آنها احتمالاً نیاز به رزرو زمان سرویس و سر زدن به تعمیرکار خودرو خود دارید!

مشکلات فرمان و سیستم تعلیق

مشکلات فرمان به طور بالقوه بسیار خطرناک است زیرا اتومبیل شما عملکرد مطابق انتظار شما در شرایط اضطراری را ندارد. به همین دلیل ، بهتر است به محض مشاهده مشکلی ، به یک مکانیک باتجربه مراجعه کنید.

مشکلات احتمالی عبارتند از: افزایش سختی هنگام فرمان ؛ احساس شل شدن یا لرزش فرمان؛ کشیدن فرمان به چپ یا راست ؛ ماشین هنگام شتاب گیری یا ترمز گرفتن به یک طرف یا طرف دیگر متمایل است. و ساییدگی ناهموار یا زودرس لاستیک های شما.

چراغ هشدار دهنده موتور

اتومبیل های مدرن شامل تعداد زیادی حسگر هستند که صدها سیستم موجود در ماشین شما را اندازه گیری و نظارت می کنند. اگر به نتیجه ای برسند که در پارامترهای از پیش تعیین شده نباشد ، چراغ هشدار دهنده موتور روی داشبورد شما ظاهر می شود. چراغ چشمک می زند تا در صورت بروز مشکل جدی به شما هشدار دهد. در هر صورت ، نیازی به وحشت نیست ، فقط ماشین خود را برای انجام یک آزمایش تشخیصی به گاراژ محل خود ببرید تا متوجه شوید مسئله چیست.

همچنین ممکن است اتومبیل شما دارای چراغ سرویس باشد که به عنوان یادآوری به علت سرویس بعدی شما ظاهر می شود. در حالی که هیچ عجله ای برای رزرو وقت مکانیکی برای انجام لیست کامل سرویس اتومبیل وجود ندارد ، بهتر است دفترچه راهنما یا سوابق فاصله سرویس خود را بررسی کنید تا ببینید بهترین زمان برای دیده شدن ماشین شما چیست.

بیرون آمدن دود یا بخار از زیر سرپوش

اول از همه ، دود یا بخار چه رنگی است؟

اگر بخار سفید باشد ، ماشین شما احتمالاً فقط بیش از حد گرم می شود. برای تأیید این موضوع به اندازه گیری دما در ماشین خود نگاهی بیندازید. اگر حداکثر اندازه گیری است ، جلو بروید و منتظر خنک شدن ماشین خود باشید تا قبل از ادامه سفر. و اگرچه مهم نیست ، با مکانیک خود قرار ملاقات بگذارید.

اگر متوجه دود آبی شدید ، بلافاصله ماشین خود را متوقف کنید و ترتیب دهید تا به گاراژ محل خود بکشید. دود آبی در اثر سوختن روغن ایجاد می شود که می تواند به موتور شما آسیب جدی برساند.

نشتی

اتومبیل شما برای ذخیره و استفاده از مایعاتی که در اتومبیل خود قرار می دهید - سوخت ، روغن ، مایع خنک کننده و غیره طراحی شده است. به عبارت دیگر ، اگر از هرجای اتومبیل خود نشتی مشاهده کردید ، بهتر است اتومبیل خود را به صورت در اسرع وقت. این نه تنها می تواند هزینه های زیادی در تعمیرات شما صرفه جویی کند ، بلکه می تواند از مسمومیت حیوانات توسط مایعات نشتی جلوگیری کند.

وقتی ماشین را از جایی که پارک کرده است منتقل می کنید می توانید نشت کنید. آیا لکه هایی روی زمین وجود دارد؟ آنها می توانند از رنگ خنک کننده سبز روشن یا قرمز یا قهوه ای تیره از روغن یا روغن ترمز باشند. یا مایع زیر لوله خروجی وجود دارد؟ اگر در تابستان متوجه چکه آب در نزدیکی صندلی سرنشین جلو شدید ، نگران نباشید - این احتمالاً از تهویه مطبوع اتومبیل شما خواهد بود.

صداهای غیرمعمول

وقتی از A به B سرعت می گیرید چیزی شبیه صدای موتور خروشان نیست. با این حال ، اگر ماشین شما شروع به صداهای عجیب و غریب می کند ، ارزش دارد با مکانیک صحبت کنید تا دلیل آن را بفهمید.

در اینجا چند صدایی که ممکن است بشنوید ، به علاوه معنی آنها ممکن است وجود داشته باشد:

  • صدای شکننده یا سنگ زنی که از زیر وسیله نقلیه شما می آید - می تواند سیستم تعلیق شما باشد.
  • صدا زدن و خرد کردن هنگام ترمز - ترمزها ، به ویژه لنت ترمز ، روتورها و کولیس ها را بررسی کنید.
  • کشیدن یا پریدن صدا از چرخ های خود - به یاطاقان چرخ های خود نگاه کنید.
  • چرخ دنده - احتمالاً جعبه دنده شما ؛
  • سر و صدای زیاد اگزوز - احتمالاً یک سوراخ در لوله اگزوز شماست.
  • از زیر کاپوت غر می زنید - آیا کمربندهایتان آزاد است؟
  • نویز ناهموار موتور - موتور شما ممکن است نادرست باشد.
  • فلز روی فلز - می تواند یکی از 100 مورد مختلف باشد ، بهترین کار این است که سریع بررسی شود.

ارتعاشات

آیا هنگام رانندگی ماشین شما لرزش دارد؟ در این صورت ، ممکن است لاستیک های شما نیاز به نوسازی داشته باشند یا تراز چرخ ها تنظیم شود.

یا وقتی ترمز می کنید ماشین شما لرزیده است؟ در این صورت ، می توانید در ترمز ، سیستم تعلیق یا فرمان مشکلی داشته باشید. این چیزی است که مکانیک شما باید از نظر شما بررسی کند.

کاهش راحتی رانندگی

کاهش راحتی رانندگی اغلب نشانه مشکلات سیستم تعلیق شماست. ممکن است متوجه شوید که اتومبیل شما کم است ، صدای مالیدن لاستیک به قوس چرخ را می شنوید یا در رانندگی در سرعت گیرها دچار مشکل می شوید. اگر هرکدام از این علائم را مشاهده کردید ، توصیه می شود سریعاً به مکانیک مراجعه کنید.

جهت مشاهده مشخصات، قیمت و خرید انواع قطعات جلویندی از فروشگاه ، بر روی لینک داده شده کلیک نمائید.

نظرات
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید بستن فرم نظرات