بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو
برگشت به فهرست مقالات

عواملی که در هزینه تعمیر جلوبندی خودرو شما تأثیر می گذارند

سیستم تعلیق شما سواری نرم و راحتی را ارائه می دهد و برای کنار آمدن با سطح ناهموار جاده بسیار کار می کند. سیستم تعلیق بخشی از شاسی است و از فنرها ، کمک فنرها ، پایه ها و همچنین اتصالات ، یاتاقان ها و اتصالات توپی تشکیل شده است. با گذشت زمان ، قطعات سیستم تعلیق فرسوده می شوند ، نشت می کنند ، تاب می گیرند یا شکسته می شوند و باعث مشکلات مختلف ایمنی می شوند. قبل از اینکه خیلی دیر شود تعویض قطعات مهم است. اما چه چیزی هزینه را تعیین می کند؟

عواملی که بر هزینه های تعمیر سیستم تعلیق تأثیر می گذارند:

1. ساخت و مدل ماشین شما  

هزینه تعمیر سیستم تعلیق به ساخت ، مدل و سال خودرو بستگی دارد. در خودروهای لوکس یا عملکردی مانند SUV یا یک سدان بزرگ ، هزینه بیشتر خواهد بود. اما ، اگر یک ماشین قدیمی با زنگ زدگی در زیر باشد ، دستیابی و حذف قطعات قدیمی می تواند برای یک مکانیک وقت گیر باشد ، که این امر همچنین ممکن است منجر به قیمت بالاتر شود.

2. آسیب ها و قطعاتی که نیاز به تعویض دارند

تخمین متوسط ​​هزینه تعمیر سیستم تعلیق دشوار است. قیمت خود این قطعه (از مارک های ارزان قیمت گرفته تا قطعات تعلیق با کیفیت OE) ، هزینه های نیروی کار و همچنین پیچیدگی تعویض را شامل می شود.

به یاد داشته باشید که در سیستم تعلیق اتومبیل ، قطعات به صورت جفت تعویض می شوند. به این معنی که مثلاً پایه های چپ و راست جایگزین می شوند. همچنین به روزرسانی همزمان قطعات جلو و عقب معمول است. این امر به منظور حفظ تعادل و ثبات و جلوگیری از استرس قطعات قدیمی یا نیمه فرسوده در قطعات جدید است.

اگر فقط یک طرف را جایگزین کنید ، عدم تعادل ایجاد می شود: استرس بیشتری روی طرفی که جایگزین نشده است وارد می شود و امید به زندگی آن را کاهش می دهد.

همچنین ممکن است اتومبیل شما  پس از تعویض قطعات سیستم تعلیق ، به یک تراز یا بالانس چرخ نیاز داشته باشد ، و این باعث افزایش بیشتر هزینه تعمیر می شود. نگاهی به کتابچه راهنمای مالک بیندازید که آیا تراز بودن چرخ توصیه می شود یا خیر. حتی کوچکترین عدم انطباق نیز می تواند منجر به سایش زودرس لاستیک و به خطر افتادن فرمان و سیستم تعلیق شود.

3. گاراژ نزدیک شما

هزینه های تعمیرات بسته به محل زندگی و همچنین به مکانیک شما بسیار متفاوت است ، بنابراین مهم است که برای برآورد تعمیر سیستم تعلیق تلفن با گاراژها و تعمیرکاران محلی تماس بگیرید. تنظیم سیستم تعلیق جدید پیچیده است. برای اطمینان از تعادل مطلوب ، ممکن است جایگزین با آزمایشات رایانه ای و تشخیص همراه باشد.

4. برند و نوع قطعات

از مکانیک محلی خود بپرسید کدام برند یا سازنده را برای قطعات مورد نیاز شما توصیه می کنند. قیمت برای قطعات تولیدی سازندگان مختلف متفاوت است. این امر به کیفیت مواد ، طراحی و هر نوع نوآوری در محصول که باعث کارآیی یا دوام بیشتر آنها می شود بستگی دارد . شاید انتخاب ارزانترین قطعات تعویض کننده وسوسه انگیز باشد. اما اگر برند معتبری را برای تامین قطعات و لوازم جلوبندی و سیستم تعلیق انتخاب کنید ، به احتمال زیاد در دراز مدت از طریق قطعات قوی و با ارزش پس انداز می کنید.

5. بیمه اتومبیل شما

با بیمه خود مشورت کنید که آیا تحت پوشش تعمیر تعلیق هستید یا خیر. این به دلیل نیاز آن بستگی خواهد داشت. آیا این از برخورد یا برخورد یا فقط "فرسودگی" عمومی بوده است؟ اگر بیمه استاندارد داشته باشید ، پوشیدگی عمومی پوشش داده نمی شود ، اما اگر مسئولیت یک حادثه خاص را بر عهده نداشته باشید ، بیمه گر شما می تواند هزینه را بپردازد (به عنوان مثال یک انفجار ناخوشایند از گودال ، که باعث عدم تراز یا آسیب به قطعات می شود).

بیمه نامه ها به طرز چشمگیری متفاوت است ، بعضی از آنها هم قطعات و هم هزینه کار را پوشش می دهند ، در حالی که برخی دیگر فقط هزینه قطعات تعویض را تضمین می کنند.

جهت مشاهده مشخصات، قیمت و خرید قطعات اصل جلوبندی محصول شرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران - لاهیجان ، بر روی لینک داده شده کلیک نمائید.

نظرات
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید بستن فرم نظرات