بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو

سیبک طبق پژو 206 (سمت چپ)

کد محصول: ISP-37014
شماره قطعه شرکت تولیدکننده: 9687365380 / 9687365480
957,000 تومان
1,009,500 تومان
طبق مثلثی پژو 206 و پژو 207 (سمت چپ) مناسب برای 206 تیپ 2 ، تیپ 3 ، تیپ 5 و تیپ 6 ، پژو 206 SD ، پژو 207 ، رانا
availability: موجود است
+ -

طبق مثلثی پژو 206 و پژو 207 (سمت چپ) مناسب برای 206 تیپ ۲ ، تیپ ۳ ، تیپ ۵ و تیپ 6 ، پژو 206 SD ، پژو 207 ، رانا

Control Arm Tip 5 - Compatible with: Peugeot 206

- تولید تحت سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2000 و ISO/TS16949 مورد تایید شرکت DQS آلمان

- دارنده گرید A از شرکت‌های ساپکو و ایساکو

- تولید شده از مواد اولیه درجه یک و دارای تاییدیه خواص مکانیکی و شیمیایی محصول از آزمایشگاه های شخص ثالث معتبر

- سازگار با تمامی شرایط آب‌ و هوایی موجود در سطح کشور

مشخصات محصولات
برندشرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران- لاهیجان (ISPCO)
مناسب برای206
جنس قطعهلاستیک و فلز
آبکاریدارد
وزن قطعه1 کیلوگرم
محل نصبجلوبندی خودرو
تعداد در بسته بندی اصلی4 عدد
تولید اصلی/مشابهقطعه اصلی، مورد استفاده در خط تولید
مقاومت مکانیکیدارد
مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیاییدارد

طبق خودرو قطعه ای فلزی است که در دو سر دارای بوش های محوری است که از یک سو به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از سمت دیگر به شاسی خودرو متصل می گردد و نقش اتصال شاسی به قطعات سیستم تعلیق را بر عهده دارد و معمولا در هر دو محور جلو و عقب خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. طیق های در برخی موارد از نظر ظاهری شبیه به حرف A هستند چرا که از سمتی که به شاسی خودرو متصل می شوند دارای دو محور هتسند که در این حالت به آنها جناقی نیز گفته می شود.

طبق ‌ها ممکن است بصورت یک طبق یا دو طبق در یک چرخ باشند(و یا بدون طبق!). در صورتی‌ که طبق در نیمه بالایی متعلقات چرخ باشد، طبق بالا و اگر در پایین متعلقات چرخ باشد به آن طبق پایین گفته می‌شود.

با گسترش استفاده از سیستم فنر و کمک فنر یکپارچه استفاده از طبق بالا کاهش پیدا کرده و اکثر خودروهای امروزی طبق پایین هستند. همچنین محل اتصالات طبق ها دارای بوش هایی است که وظیفه اتصال طبق به شاسی بر عهده آنهاست.

طبق ها وظیفه دارند که نیروهای عرضی وارده از جاده را به شاسی خودرو منتقل و خنثی کنند. همچنین نیروهای طولی وارده از جاده را که از طریق سگدست منتقل شده به میل‌ موجگیر و در نهایت به شاسی انتقال می دهد.
طبق در سه بخش اصلی به قطعات دیگر متصل می شود؛ در قسمت داخلی توسط یک بوش لاستیکی که روی بوش فلزی سوار شده به شاسی خودرو متصل می شود. انتهای بیرونی طبق نیز توسط یک مفصل به نام سیبک به سگدست وصل می شود. همچنین طبق در قسمت وسط به میل موجگیر متصل می شود.

نشانه های خرابی طبق:

از آنجایی که عملکرد طبق به صورت مستقیم در حرکت خودرو نمایان نمیشود معمولا بسیاری از افراد از خرابی آن آگاه نمی شوند. اما در برخی موارد بروز صدای تق تق در دست اندازها و یا صدای جیر جیر که ممکن است بر اثر حرکت طبق و تماس سایشی آن با شاسی باشد می تواند نشانه از خرابی طبق باشد.

یکی از دیگر از نشانه های خرابی طیق را باید در انحراف شدید زوایای چرخ ها و کج شدن طبق جستجو کرد. این مورد با مشاهده چرخ ها و عدم همراستای آنها قابل تشخیص است.

طبق ها معمولاً از دو ناحیه بوش و سیبک خرابی بیشتر دارند چرا که این دو قسمت فشارهای وارد از جاده را کنترل می کند و بنابراین بنابر شرایط جاده و نحوه رانندگی در معرض آسیب بیشتری هستند. همچنین برخورد چرخ ها با پستی و بلندی های جاده می تواند باعث کج شدن طبق خودرو شود.

بررسی وضعیت بوش ها از لحاظ لهیدگی یا پارگی بوش پلاستیکی آنها نیز برای اطمینان از صحت عملکرد طبق توصیه می شود. همچنین در بعضی موارد پارگی گردگیر سیبک یا اشکال در ساختار خود آن موجب ایراد در عملکرد طبق خواهد شد. بیرون زدگی بوش ها نیز یکی دیگر از اشکالاتی است که ممکن است در این قطعه مهم سیستم تعلیق خودرو به آن برخورد داشته باشید.

نوشتن نظر جدید بستن فرم نظرات
*
*
بد
عالی
طبق 206
من ۳ سال پیش طبق لاهیجان انداختم هنوزم که هنوزه خراب نشده ،
امیدوارم همیشه کیفیتش به همین صورت باشه👍
مهمان
Avatar
| 05/11/1400 09:39 ب.ظ
آیا این نظر برای شما مفید بود؟ بله خیر (0/0)
برچسب‌های محصول