بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو
برگشت به فهرست مقالات

دلایل سوت کشيدن لنت در هنگام ترمز

1- استهلاک لنت های ترمز

2- لنت‌ ترمزهای نامرغوب و بی‌کیفیت

3- عدم تماس مناسب لنت ترمز با ديسک

4- خرابی ديسک ترمز

5-  ساير مواردی که سبب سوت کشيدن ترمز خودرو می‌شوند!



گاهی اوقات ممکن است در هنگام ترمزگيری صدایی شبیه به سوت کشيدن و یا صدای خراشیده شدن دو سطح فلزی روی هم  به گوشتان برسد. اين موضوع دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که در این مطلب برخی از این دلایل و چگونگی رفع آن را با هم مرور خواهیم کرد.

1-   استهلاک لنت‌های ترمز

یکی از اصلی‌ترين دلایل ایجاد صدای لنت ترمز در هنگام ترمزگيری ، مستهلک شدن لنت‌های ترمز و میزان کارکرد بیش از حد آن‌ها است. در چنين مواقعی قسمت فلزی و شاخص لنت‌ها با ديسک چرخ برخورد کرده و در زمان ترمزگيری و اعمال نيرو، صدای سوت کشيدن لنت و یا صدای خراشيدن بين دو فلز به گوش ميرسد. در اين صورت بايد میزان کارکرد لنت‌های ترمز و سایيدگی آن‌ها را بررسی شده و در صورت اتمام سطح نرم لنت‌ها، نسبت به تعویض آن‌ها اقدام شود.

2- لنت‌ ترمزهای نامرغوب و بی‌کیفیت

چنانچه پس از گذشت مدتی از تعویض لنت‌ ترمز با صدای سوت کشيدن لنت در هنگام ترمزگيری مواجه شده‌ايد، اين موضوع می‌تواند به دلیل استفاده از لنت‌های تقلبی و بدون کیفیت باشد. برخی از توليد‌کنندگان در ساخت لنت ترمز خودرو از مواد ناخالص و ذرات فلزی استفاده می‌کنند که به مرور زمان اين ذرات بر روی ديسک چرخ قرار گرفته و موجب صدای سوت کشيدن ترمز می‌شوند؛ بنابراين توصیه می‌کنيم در هنگام خريد لنت ترمز حتما از اصالت کالا خريداری شده مطمئن شويد.

برای خريد لنت ترمز با کیفیت انواع خودروهای داخلی کلیک کنيد!

3- عدم تماس مناسب لنت ترمز با ديسک

یکی دیگر از دلایل سوت کشيدن ترمز ، تماس نامناسب لنت‌ها با ديسک ترمز و یا دیسک چرخ است. اين مشکل زمانی‌که تعویض لنت‌های ترمز خودرو به درستی انجام نشده باشد و تماس بين لنت‌ها و ديسک چرخ در هنگام ترمزگيری به صورت کامل برقرار نشود، اتفاق می‌افتد. اين اختلال به مرور زمان موجب سایيدگی ناهمگون لنت‌ها و صدمه به ديسک ترمز خودرو خواهد شد و ترمزگيری را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراين در صورت بروز چنين مشکلی، سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید.

4-   خرابی ديسک ترمز

برخی مواقع لنت‌های ترمز خودرو از جنس مرغوبی برخوردار بوده و به درستی عمل می‌کنند اما در هنگام ترمزگيری، همچنان صدای سوت شنیده می‌شود. علت سوت کشيدن ترمز خودرو در این حالت چيست؟ در اين اوقات علت صدای لنت ترمز، می‌تواند مشکل در ديسک ترمز و یا دیسک چرخ باشد. خراشيدگی بر روی سطح ديسک ترمز، قرار گرفتن ذرات خارجی بين لنت و ديسک و زدگی ديسک ترمز از جمله عواملی هستند که به مرور زمان سبب ایجاد صداهای نامناسب در سيستم ترمز خودرو می‌شوند؛ بنابراين در مواقعی که لنت‌ها سالم بوده و از جنس مناسبی برخوردار هستند، مشکل در ديسک ترمز می‌تواند علت سوت کشيدن باشد.

دیسک ترمز

 5- ساير مواردی که سبب سوت کشيدن ترمز خودرو می‌شوند!

دلایل سوت کشيدن ترمز خودرو تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود. در برخی مواقع علت سوت کشيدن ترمز خودرو را می‌توان در تنظيم نبودن فنرهای لنت ترمز، شل بودن بست های دیسک ترمز و ايراد در بلبرينگ‌های چرخ پيدا کرد که با بررسی اين موارد در صورت وجود مشکل، می‌توان نسبت به رفع صدای لنت ترمز و سوت کشيدن ترمز اقدام کرد.

سيستم ترمز از مهمترين اجزای ايمنی خودرو است. در برخی موارد صدای ناهنجار سوت کشيدن ترمز در هنگام ترمز‌گيری را می‌توان در مستهلک شدن لنت‌ها، جنس نامرغوب لنت‌، اشکال در ديسک ترمز چرخ‌ها، تماس نامناسب لنت با ديسک چرخ، تنظيم نبودن فنر لنت‌ها، خرابی بلبرينگ چرخ‌ها و یا شل بودن بست دیسک ها جستجو کرد.

بنابراين اگر با صدای سوت کشيدن ترمز خودرو مواجه شده‌ايد، توصیه می‌کنيم در اسرع وقت با مراجعه به تعميرکار متخصص و باتجربه نسبت به عیب‌یابی و رفع مشکل اقدام کرده تا از خسارت‌های بعدی جلوگيری کنيد.

لینک محصولات مرتبط در فروشگاه:

قیمت و خرید لنت ترمز جلو انواع خودرو پراید ، پژو ، تیبا ، ریو ، دنا و  ...

خرید دیسک ترمزهای اصلی و باکیفیت مناسب برای انواع خودروهای پیکان، آریسان، پژو، پراید، سمند و ...

خرید انواع کاسه چرخ و توپی چرخ با کیفیت



ابتدای مطلب

صفحه اصلی فروشگاه

نظرات
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید بستن فرم نظرات