بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو

دسته موتور دو سر پیچ پژو 405 (هیدرومانت)

کد محصول: ISP-20008
221,500 تومان
236,800 تومان
دسته موتور دو سر پیچ پژو 405 (هیدرومانت) مناسب برای پژو 405 ، پژو 405 SLX ، پژو پارس ، پژو آردی ، سمند ، سمندLX ، دنا و زانتیا
availability: موجود است
حداقل تعداد قابل سفارش برای خرید این محصول 20 عدد است.
+ -

دسته موتور دو سر پیچ پژو 405 (هیدرومانت) مناسب برای پژو 405 ، پژو 405 SLX ، پژو پارس ، پژو آردی ، سمند ، سمندLX ، دنا و زانتیا

Engine Anchor Mounting / Bolt Engine Elastic Support - Compatible with: Peugeot 405

- تولید تحت سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2000 و ISO/TS16949 مورد تایید شرکت DQS آلمان

- دارنده گرید A از شرکت‌های ساپکو و ایساکو

- تولید شده از مواد اولیه درجه یک و دارای تاییدیه خواص مکانیکی و شیمیایی محصول از آزمایشگاه های شخص ثالث معتبر 

- سازگار با تمامی شرایط آب‌ و هوایی موجود در سطح کشور

مشخصات محصولات
برندشرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران- لاهیجان (ISPCO)
مناسب برای405
جنس قطعهلاستیک و فلز
آبکاریدارد
وزن قطعه0.9 کیلوگرم
محل نصببین بدنه و موتور بالا راست
تعداد در بسته بندی اصلی30 عدد
تولید اصلی/مشابهقطعه اصلی، مورد استفاده در خط تولید
مقاومت مکانیکیدارد
مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیاییدارد

به منظور جلوگیری از انتقال لرزش‌ها و تکان‌های موتور و گیربکس، از تعدادی دسته موتور و بوش استفاده می شود. هنگام نیم‌ کلاچ کردن، ضربات موتور در بیشترین حد می باشد که در چنین مواردی دسته موتور دو سر پیچ جلوی ضربه اتومبیل را می گیرد و مانع از لرزش اتاق خودرو می شود. بطور کلی وظیفه دسته موتورها مستهلک کردن ضرباتی است که موتور به بدنه خودرو وارد می‌کند.

دسته موتور دو سر پیچ از مواد فلزی و لاستیکی ساخته شده و در هر طرف آن پیچ اتصال وجود دارد. این قطعه زیر مجموعه قطعات جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو محسوب می‌شود و در قسمت بالایی موتور، سمت شاگرد قرار می گیرد. کیفیت پایین این قطعه باعث ایجاد لرزش در سمت شاگرد خودرو خواهد شد.

زمانی که دسته موتور دو سر پیچ خراب شده باشد در بدنه خودرو لرزش ایجاد خواهد شد. همچنین در موقع نیم کلاچ ضربه احساس می شود. خرابی می تواند به‌ دلیل اتمام زمان مصرف، پوسیدگی، جنس نامرغوب یا پاره‌ شدن قطعه اتفاق بیافتد. با توجه به اینکه این قطعه از قطعات جلوبندی خودرو بوده، عملکرد نامناسب آن به سایر قطعات جلوبندی نیز آسیب وارد می کند.

برای این که طرز کار و کاربرد دسته موتور خودرو را بدانیم ابتدا این مثال را می زنیم. تصور کنید فردی را که در شرایطی نامتعادل در حال راه رفتن بر روی یک لبه باریک است. واضح است که این شخص برای حفظ خود و شرایط تعادل باید را به یک تکیه گاه تکیه کند یا این که بدن خود را در جهت های مختلفی برای داشتن تعادل تکان دهد. موتور خودرو هم از قسمت های بسیار زیادی تشکیل شده است و این اجزا برای حفظ تعادل و سوار شدن روی هم باید تکیه گاهی داشته باشند. خودرو و بخصوص موتور آن به مانند یک پازل است که از تکه های مختلفی به شکل منظم ساخته شده است. از همین رو موتور خودرو باید دارای تکیه گاهی برای تحمل وزن و حفظ تعادل باشد.


می توان از دسته موتور خودرو به عنوان بارز ترین تکیه گاه و حافظ تعادل موتور خودرو نام برد. در یک جمله می توان گفت دسته موتور نگه دارنده وزن موتور می باشد. البته این تحمل و اتصال دسته موتور کاملا ساده نیست و وظیفه آن به همین جا خلاصه نمی‌شود. دسته موتور گیربکس هم در زیر دالان میل گاردان جای دارد که وظیفه حفظ  تعادل گیربکس را به عهده دارد.


می دانیم که خودرو و موتور آن در حالت هایی تمایل به حرکت و تکان هایی دارد. در هنگام روشن شدن خودرو ، گاز دادن های ناگهانی، عبور از دست انداز و همچنین لرزش های ذاتی دلایل لرزش موتور خودرو می باشند. در این زمان ها موتور نباید بیش از حد تکان بخورد و باید تکیه گاهی محکم آنها را ثابت نگه دارد. تا گشتاور های پیچشی تحمل شود. با کمی دقت درمی یابیم که اجزای خودرو و بخصوص موتور اگر کاملا ثابت باشند و به وسیله پیچ و مهره ی تنها به هم متصل باشند، این تکان ها موجب خرابی و حتی شکستن و ترک خوردن اجزا در اثر لرزش ها می شوند. پس نتیجه می گیریم که این اتصالات بین موتور و گیربکس با شاسی خودرو باید منعطف باشند. باید گفت نگهداری و تعویض به موقع دسته موتور ها در صورت خرابی در راستای نگهداری خودرو به بهترین شکل می باشد.

زمانی که دسته موتور خراب شده باشد در شروع حرکت، خودرو به طرفین کشیده شده و به‌ اصطلاح گیج می شود. همچنین باعث لرزش بدنه خودرو شده و هنگام نیم کلاچ کردن، به خودرو ضربه وارد می گردد. تفاوت خرابی در دسته موتورها لرزش موضعی بیشتر، در قسمت دسته موتور مربوطه است. با توجه به اینکه این قطعه از قطعات اصلی جلوبندی خودرو است، کیفیت و عملکرد نامناسب آن به سایر قطعات جلوبندی نیز آسیب وارد می کند.

نوشتن نظر جدید بستن فرم نظرات
*
*
بد
عالی
کیفیت عالی قیمت به نسبت کیفیت مناسب
کیفیت عالی
قیمت به نسبت کیفیت مناسب
مهمان
Avatar
| 25/11/1400 01:02 ب.ظ
آیا این نظر برای شما مفید بود؟ بله خیر (1/0)
برچسب‌های محصول