بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو
برگشت به فهرست مقالات

با فیلترهای اتومبیل خود آشنا شوید!

اگر می خواهید ماشین محبوب شما همواره سرحال باشد، فیلترهای خودرو ضروری است. وقتی یکی از فیلترهای شما مسدود شود ، می تواند مشکلاتی ایجاد کند و عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است متوجه از دست دادن قدرت ، دود کثیف ، چراغ روغن یا حتی خرابی موتور شوید. در این مقاله ، ما به بررسی فیلترهای مختلف در اتومبیل شما خواهیم پرداخت و اینکه چرا باید در نظر داشته باشید که فیلتر ماشین به طور مرتب تعویض شود

با فیلترهای اتومبیل خود آشنا شوید

هر خودرو دارای چهار فیلتر اصلی است: فیلتر کابین ، فیلتر روغن ، فیلتر سوخت و فیلتر هوا. عملکرد همه این فیلترها این است که جریان ها را جلب کرده و ناخالصی ها را بدست آورند: گرد و غبار و آلاینده های موجود در هوا ، ناخالصی های موجود در سوخت یا کثیفی روغن موتور. اگر فیلترهای ماشین شما به موقع تعویض نشوند ، به درستی کار نخواهند کرد و در پایان ، می تواند بر روی مکانیک تأثیر بگذارد. با تعویض فیلترها ، ماشین شما کارایی بیشتری خواهد داشت. بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم:

الف - فیلتر کابین چیست؟

فیلتر کابین هوایی را که از طریق گرمایش و تهویه هوا وارد فضای داخلی اتومبیل شما می شود تمیز می کند. گرد و غبار ، گرده و سایر ذرات معلق در هوا را فیلتر می کند. اگر  فیلتر کابین فعال شده با کربن دارید ،  گازهای خروجی و بوی بد را نیز به خود اختصاص می دهد. وجود هوای تمیز در اتومبیل در صورت داشتن هرگونه آلرژی یا مشکلات تنفسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دلایل تغییر فیلتر کابین به موقع:

  • برای تنفس هوای تازه 
    فیلتر کابین به شما امکان می دهد با فیلتر کردن باکتری ها ، گرده ها و مواد آلاینده ، هوای تمیز را تنفس کنید. اگر فیلتر کابین خود را مرتب تعویض نکنید ، ممکن است بوی نامطبوع مشاهده کنید و ممکن است واکنش های آلرژیک (عطسه ، سرفه و غیره) داشته باشید.
  • برای جلوگیری از مشکلات ایمنی و دید 
    هنگام مسدود شدن فیلتر کابین ، ممکن است تا حدی جریان هوای وارد شده به اتومبیل شما را مسدود کند. این مسئله می تواند مشکل ساز باشد ، به ویژه هنگامی که شما نیاز به تمیز کردن پنجره ها دارید.
  • برای افزایش عمر سیستم گرمایشی A / C اتومبیل شما 
    داشتن یک فیلتر کابین تمیز جریان هوا را به حداکثر می رساند و عمر سیستم گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع خودرو را افزایش می دهد.

ب - فیلتر هوا چیست؟

همانطور که انسان برای تنفس به اکسیژن نیاز دارد ، یک ماشین نیز برای فرآیند احتراق به اکسیژن نیاز دارد. فیلتر هوا از رسیدن هرگونه حشره ، گرد و غبار ، ذرات ، شن و ماسه به موتور جلوگیری کرده و مخلوط خوبی از هوا و سوخت را برای پشتیبانی از عملکرد تضمین می کند. فیلترهای هوای اتومبیل اشکال مختلفی دارند: صفحه 
ای ، دایره ای یا استوانه ای. آنها از یک ماده چین دار ساخته شده اند که هوا را فیلتر می کنند و ممکن است از پنبه ، کاغذ مصنوعی یا کف ساخته شوند.

دلایل تغییر فیلتر هوا:

  • برای عملکرد بهتر اتومبیل: 
    وقتی هوای جاری در موتور تمیز است ، مخلوط سوخت و هوا حداکثر قدرت را پشتیبانی می کند.
  • برای صرفه جویی در مصرف سوخت: 
    با اطمینان از احتراق خوب ، مصرف سوخت را کاهش دهید.
  • برای جلوگیری از دود سیاه: 
    وقتی فیلتر هوا مسدود است ، احتراق سوخت ناقص است و منجر به کثیف شدن دود اگزوز می شود - که نشانه بدی است.

ج - فیلتر روغن چیست؟

فیلتر روغن جریان مداوم روغن را حفظ کرده و ذراتی (کثیفی ، روغن اکسید شده ، ذرات فلزی) را که ممکن است به دلیل فرسودگی موتور در روغن موتور ظاهر شوند ، از بین می برد. روغن موتور را تصفیه می کند تا بتواند کار خود را به طور موثر انجام دهد. یک فیلتر روغن ظرفیت نگهداری آلاینده را به اندازه کافی دارد که تا تغییر بعدی روغن کاملاً عملکردی باقی بماند.

دلایل تغییر فیلتر روغن:

  • برای کاهش سایش موتور: 
    خرابی فیلتر روغن باعث می شود ناخالصی ها از داخل عبور کرده و ورود روغن را کندتر کنند ، که این امر می تواند منجر به سایش زودرس موتور ، عملکرد ضعیف یا حتی خرابی موتور شود.
  • برای جلوگیری از کثیف شدن روغن جدید خود: 
    فیلتر روغن باید به طور کلی در هر تعویض روغن تعویض شود (هر 10 هزار کیلومتر برای یک ماشین بنزینی و هر 15 هزار کیلومتر برای یک دیزل) تا از آلودگی روغن جدید خود جلوگیری کنید.

الف - فیلتر سوخت چیست؟

فیلتر سوخت ناخالصی هایی مانند گرد و غبار ، زنگ زدگی و شن موجود در سوخت را از بین می برد. با از بین بردن این آلودگی ها ، فیلتر سوخت از انژکتورهای سوخت شما محافظت می کند و نقشی اساسی در حفظ عملکرد و طول عمر موتور اتومبیل شما دارد.

دلایل تغییر فیلتر سوخت:

  • برای حفظ عملکرد موتور: 
    اگر فیلتر سوخت شما مسدود شود ، می تواند جریان را کاهش دهد و عملکرد را ضعیف کند زیرا موتور در تهیه سوخت مشکل دارد. با یک فیلتر مسدود ، پمپ بنزین بسیار سخت تر کار می کند و ممکن است در راه اندازی ماشین با مشکل روبرو شوید یا شتاب ضعیف یا متوقف شدن آن را مشاهده کنید.
  • برای نگه داشتن قطعات خودرو در شرایط مناسب: به 
    دلیل عملکرد ساینده ، آلودگی ها و آلودگی های موجود در سوخت باعث فرسودگی سرعت ، خرابی قطعات گران قیمت می شوند و حتی باعث خرابی پمپ بنزین و انژکتور می شوند.

اگرچه فیلترها از ذهن بالا برخوردار نیستند ، اما برای عملکرد روان و سلامت عمومی خودرو بسیار حیاتی هستند. برای اینکه ماشین شما به طور م workingثر کار کند ، انواع فیلترهای اتومبیل را زیر نظر داشته باشید و تعویض فیلتر ماشین را انجام دهید تا بتوانند آزادانه جریان داشته باشند. اگر مطمئن نیستید ، به دفترچه راهنما نگاه کنید یا با یک مکانیک واجد شرایط در مورد بهترین گزینه ها صحبت کنید.

جهت مشاهده مشخصات، قیمت و خرید انواع قطعات جلوبندی اصل و با کیفیت مناسب خوردوی خود ، بر روی لینک داده شده کلیک نمائید.

نظرات
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید بستن فرم نظرات