بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو
برگشت به فهرست مقالات

آلیاژ دیسک ترمز

تصویر دیسک ترمز ال ۹۰ تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران لاهیجان

دیسک ترمز متعارف: دیسک ترمزهای با جنس پایه آهن و یا فولاد
دیسک های ترمز معمولی از ترکیبات مختلف آهن، مانند استیل و یا فولاد کربنی ساخته میشوند که ظرفیت گرمایی پایین این ترکیبات میتواند موجب عدم هدایت حرارتی مناسب در سطح دیسک و در نهایت ترک خوردگی دیسک در شرایط ترمز شدید و یا تنش های ناگهانی در حرارت بالا شود.
به خصوص در ترمزهای پی در پی حرارت تولید شده توسط دیسک‌ ترمز به شدت می تواند موجب تضعیف عملکرد این ترمزها گردد که این مهم می تواند عدم قابلیت اعتماد ترمز و حوادث خطرناک را در پی داشته باشد. همچنین چگالی و وزن بالای دیسک ترمزهای با جنس پایه آهن و یا فولاد موجب افزایش وزن خودرو و بار روی موتور می گردد که با جایگزینی و کاهش این وزن می توان عملکرد شتاب خودرو را بهبود و افزایش داد.

دیسک ترمز ۲۰۶ (تیپ ۵) تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران لاهیجان

سیستم ترمز با عمر طولانی: دیسک و کاسه ترمز ساخته شده ازآلیاژ AlSi (آلیاژ آلومینیوم سیلیکون)

آلیاژهای AlSi (آلیاژ آلومینیوم سیلیکون) به طور گسترده ای در ساخت قطعات خودرو استفاده می شود. همچنین این آلیاژهای به طور گسترده ای در ساخت قطعات سیستم ترمز خودرو علی الاخصوص ساخت دیسک و کاسه ترمز استفاده می شود.

- در مقایسه با دیسک ترمزهای چدنی مرسوم، دیسک ترمزهای ساخته شده از آلیاژ AlSi (آلیاژهای آلومینیوم سیلیکون) وزن پایین تر و هدایت حرارتی بالاتری دارند.

- دیسک های ترمز آلیاژ AlSi  منجر به کاهش وزن 50 الی 60 درصدی در سیستم ترمز میشوند.

- در زمان ترمز آلیاژ AlSi دیسک های ترمز می تواند گرمای اصطکاک را کاهش می دهد و کوتاه شدن فاصله ترمز

- دیسک ترمزهای آلیاژ AlSi مقاومت بالایی در برابر خستگی پایدار و سایش مداوم دارند و موجب اطمینان عملکرد در هنگام رانندگی میگردند

جهت مشاهده مشخصات، قیمت و خرید دیسک ترمز شرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران - لاهیجان ، بر روی لینک داده شده کلیک نمائید.

نظرات
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید بستن فرم نظرات