بسته
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید.
جستجو
برگشت به فهرست مقالات

بررسی اجزا و قطعات جلوبندی

فقط موتور اتومبیل نیست که باید برای رانندگی ایمن در شرایط سالم باشد. 'مونتاژ قسمت جلویی' چارچوبی حیاتی است که فرمان و سیستم تعلیق را به قسمت جلوی شاسی متصل می کند. قطعات فرسوده یا قطعات مونتاژ جلوی شل می توانند مشکلات عدیده ای ایجاد کنند. رانندگی ایمن ، فرمان پذیری واکنش پذیر و توقف سریع در صورت ورود مشکلات و شل شدن یا خوردگی قطعات سیستم تعلیق و فرمان به خطر می افتد. با بررسی کامل مونتاژ جلو در اتومبیل خود نحوه شناسایی مناطق مشکل دار را بیابید.

جلوبندی چیست؟

گروهی از قطعاتی که ما آنها را جلوبندی می نامیم ، هم شامل سیستم فرمان و هم سیستم تعلیق خودرو هستند. ساختار باید محکم ، مقاوم و ایمن باشد ، در آن از اجزای نرم و فلزی استفاده شده است.

سیستم فرمان :  دو نوع سیستم اساسی فرمان در اتومبیل وجود دارد : سیستم فرمان معروف رک و پینیون و سیستم جعبه فرمان. هر یک از اینها می توانند توسط پمپ هیدرولیک یا به تازگی ، فرمان الکترونیکی (EPS) به کمک نیرو کمک کنند ، که به راننده در مانور در فضاهای تنگ کمک می کند.

طرح واره -۱

 سیستم تعلیق: این چرخ ها را به شاسی متصل می کند و از فنرها ، کمک فنرها ، میله های اتصال دهنده و بازوهای کنترل برای ضربه زدن به بالشتک و حرکت نسبی استفاده می کند.

طرح 2

چه قطعاتی سیستم فرمان و سیستم تعلیق را تشکیل می دهند؟

این سیستم ها از نزدیک به هم متصل هستند. بسته به نوع ساخت و مدل خودرو ، قطعات مونتاژ جلویی زیر را پیدا خواهید کرد:

قطعات فرمان:

  • میل رابط یا میل واسط

  • بازوی پیتمن

بازوی گودال

  • قرقری فرمان

میله های محوری_sm

  • گردگیرفرمان-رک-گیتر-کیت_اسم



  • سیبک طبق یا اهرم بازویی

انتهای میله های کراوات


قطعات سیستم تعلیق:



  • سیبک مفصلی



  • طبق

تثبیت کننده لینک

موگ بوش

  • مانتینگ یا توپی سر کمک

پایه های پایه 2

  • دو شاخ رام


چگونه می توان جلوبندی را از نظر سایش و آسیب بررسی کرد

در اینجا مراحل بررسی کامل جلوبندی وجود دارد:

  1. قبل از شروع ،  یک تست گزاف گویی انجام دهید . در حالی که ماشین پارک شده است ، فشار دهید تا بالا و پایین بیاید تا بدن بدل شود. پس ولش کن باید متوقف شود و در طی دو جهش ثابت شود. در صورت ادامه ، احتمالاً نیاز به تعویض ضربه یا استرچ وجود دارد. بعداً می توانید به این موارد نگاه کنید.
  2. مطمئن شوید که ماشین روی تراز  دستی صاف و یکنواخت قرار گرفته است .
  3. در اطراف تایرهای عقب آن را با شوک چرخ محکم کنید .
  4. با استفاده از جک دستی یا هیدرولیکی جلوی ماشین را جک کنید.
  5. به لاستیک ها نگاه کنید  - زیرا ساییدگی ناهموار لاستیک می تواند سرنخ های ارزشمندی را برای هرگونه مشکل در مونتاژ قسمت جلویی ارائه دهد.
  6. با گرفتن دو طرف چپ و راست و تلاش برای تکان دادن چرخ ها ، لاستیک بوش ها را بررسی کنید . سپس چرخ را از بالا و پایین بگیرید و دوباره ، سعی کنید آن را تکان دهید. چرخ باید خوب و محکم باشد ، بنابراین اگر حرکت یا سر و صدایی پیدا کردید ، میله های گره خورده یا اتصالات توپی را نشان می دهد.
  7. در  صورت لقی ، لاستیک را بردارید تا از نزدیک به قطعات نگاه کنید.
  8. به مفاصل توپی بالا و پایین نگاه کنید تا ببینید آیا خرابی وجود دارد. سعی کنید این اتصالات توپی کروی را با یک میله حفره دار حرکت دهید تا ببینید آیا لرزیده اند. اگر آنها به داخل و خارج حرکت کنند ، خوردگی وجود دارد و آنها نیاز به جایگزینی دارند. صندوق عقب (پوشش) نیز ممکن است شکافته شود ، به این معنی که می تواند آب را وارد کند.
  9. به پیوندهای انتهایی میله نوسان  (که میله ضد رول نیز گفته می شود ، چرخهای متقابل را متصل می کند) نگاه کنید. ببینید آیا آنها تکان می خورند. اگر چیزی بیشتر از حداقل حرکت در این پیوندها وجود داشته باشد ، آنها باید جایگزین شوند.
  10. مونتاژ میله های کراوات را  با  گرفتن و تکان دادن بررسی کنید و ببینید آیا حرکت می کند. ممکن است در انتهای میله کراوات داخلی یا خارجی نوعی بازی وجود داشته باشد ، و همچنین باید ترک یا شکاف چکمه ها (روکش های لاستیکی) را بررسی کنید.
  11. به دندانه دار کردن  (سیستم مرکزی که شامل دندانه فرمان) است نگاه کنید. اگر نشانه ای از نشتی وجود داشته باشد ، این مایع فرمان الکتریکی است (که به رنگ نارنجی یا عنبر است و بوی سوخته دارد). ممکن است از مخزن مایع فرمان فرمان به داخل دندانه دار کردن و پایین کشیدن آن پایین بیاید. اگر خود قفسه دندانه دار در واقع نشت دارد (در انتهای مهر و موم قفسه / چکمه) ، این بدان معنی است که اغلب کل واحد به تعویض نیاز دارد.
  12. فراموش نکنید که به همه بوته ها نگاه کنید  (که گاهی بوش نامیده می شود). این اجزای کوچک حیاتی معمولاً از لاستیک ساخته می شوند و برای کاهش اصطکاک بین قطعات فلزی قرار می گیرند. بوشهایی را روی بازوی کنترل ، دندانه دار کردن و سایر قطعات تعلیق پیدا خواهید کرد. آنها تمایل دارند با افزایش سن ، گرما و استرس ، سستی و ترک خوردگی بپوشند. می توان آنها را به راحتی جایگزین کرد ، بنابراین اگر می توانید بوته ای نابود شده را ببینید با یک مکانیک صحبت کنید.
  13. در آخر ، نگاهی به رکاب ها ، ضربه ها و فنرهای کویل بیندازید . اگر در ابتدای کار در آزمایش زیاد شنیدید ، این قسمتهای ضربه گیر را از نزدیک ببینید. ضربه یا پایه به صورت عمودی بالای هر چرخ بالا می رود. ممکن است در اثر نشت روغن ، یا احتمالاً فرورفتگی یا ترک خوردگی ، رطوبت را مشاهده کنید. در این صورت ، در حالت ایده آل باید دوتایی جایگزین شوند. در صورت باقی ماندن در رانندگی اختلال ایجاد می کنند و در توقف های اضطراری خودرو را ناامن می کنند.

آیا همه اجزا با سرعت مشابهی می پوسند؟

اگرچه قطعات تعلیق در معرض همان مسافت پیموده شده قرار دارند ، اما بعضی از آنها زودتر فرسوده می شوند. به عنوان مثال ، هر کدام از قسمتهایی که در کنار آن قرار دارند مجازات بیشتری را از گردن کشی یا فرورفتن چاله ها تحمیل می کند. همچنین ، اجزایی که بار سنگین تری دارند. اتصالات توپی بار شده باید سخت تر کار کنند و سریعتر از معادل تخلیه آنها خراب می شوند!

مهم است که در بالای هرگونه تعمیرات سیستم تعلیق جلویی نگهداری شود. یک قسمت فرسوده می تواند به سرعت بر روی دیگران تأثیر بگذارد و باعث ایجاد استرس اضافی و فشار بی مورد در جای دیگر شود. مطمئناً ایمنی راننده از اهمیت بالاتری برخوردار است ، بنابراین رسیدگی به مشکلات جلو از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوان با آن کار ایمن در اتومبیل انجام داد و در بهترین حالت عمل کرد.

جهت مشاهده مشخصات، قیمت و خرید قطعات سیستم تعلیق و ترمز تولید شرکت قطعات جلوبندی خودرو ایران - لاهیجان ، بر روی لینک داده شده کلیک نمائید.

نظرات
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید بستن فرم نظرات